Direktlänk till inlägg 18 december 2019

Början

Av My Dössing - 18 december 2019 10:41

1 november 1895 föddes en vad man då trodde fullt frisk liten flicka. Allt började väl bra förutom att jag var extremt mottaglig mot förkylningar å infektioner men det var inget någon brydde sig om. När jag sedan blev ca 1 år slutade jag växa å att gå upp i vikt. Bvc sa bara fortsätt ge henne ännu mer mat tänk på att hon är aktiv. Men inget hände tillslut gick dom med på att föra en gastroskopi vilket vissade att mitt tarmludd var helt borta å jag hade en komjölksprotinintolerans. Där trodde alla allt skulle bli bra. Men jag fortsatte få den ena efter andra infektion och ramlade hela tiden. Plötsligt en dag när jag var på förskolan så hade vi en studsmatta och alla skulle få hoppa en liten stund. Man fick vänta en stund i kö tills det blev ens egna tur det skulle precis bli min tur att hoppa när det blev dags för mellanmål. Trotsig son man är som liten blev jag självklart sur å ville inte gå och äta mellanmål. Då tar den ena pedagogen bara mig i armen å drar upp mig. Men när ca 3 timmar efter när jag blir hämtad så undrar min mamma vad som hänt med min arm. Ingenting får hon till svar men jag vill inte röra den och den bara hänger. Tillslut berättar dom att dom dragit upp mig från golvet. Blev en tur direkt till akuten där dom svarar ja det är många timmars väntan åk hem och gå till vårdcentralen imorgon det är säkert bara som hon överdriver. Men då får mamma ett utbrott för då har jag gått så här med armen i kanske 5 timmar. Tillslut så hämtar sköteeskan en läkare som ska få titta och bedöma då vissar det sig att som dragit min armbåge urled tog kanske 20 minuter för läkaren att dra min arm rätt igen. Detta ställde till problem för så fort denna pedagogen jobbade tidig morgon vägrade jag lämnas. Jag vägrade gå till denna pedagogen om något hände. Egentligen skulle detta anmälts som barnmisshandel sa läkaren men det blev inte av. Än idag ca 20 år senare klarar jag inte se denna personen å tillslut fick hon inte jobba med barn mer för sen kom det in anmälningar mot henne.


Fortsättning kommer i nästa inlägg

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Dössing - 18 december 2019 11:44

Jag tog som sagt beslutet att hoppa av skolan. Var inskriven på af. Men tog en tid hemma. Här fick jag höra att jag kommer bli en soffpotatis. Men för att visa alla att dom hade fel tvingar jag af till att ge mig en praktik. Fast dom tillsammans med ...

Av My Dössing - 18 december 2019 11:44

Jag tog som sagt beslutet att hoppa av skolan. Var inskriven på af. Men tog en tid hemma. Här fick jag höra att jag kommer bli en soffpotatis. Men för att visa alla att dom hade fel tvingar jag af till att ge mig en praktik. Fast dom tillsammans med ...

Av My Dössing - 18 december 2019 11:29

Tiden är kommen då det är dags är börja ansöka gymnasium..Med tanke på min Aspberger diagnos blir det bestämt att jag ska ha en resusrpedagog med mig som stöttning in i klassen och till matsalen att äta. Dagen kommer och jag börjar gymnasiet. Men tro...

Av My Dössing - 18 december 2019 11:11

Åren gick jag fortsatt vara den där tjejen som skaffade mig,ramlade å som var sjuk ofta. Tillslut började man få höra att man inbillade sig. När jag var runt 10 så en dag i skolan var vi ute å lekte och jag ramlade  pinsamt som allt bar inden åkdern ...

Av My Dössing - 18 december 2019 10:38

Hejsan ! Jag heter My Dössing är 24år Bor i en egen lägenhet i en liten by dom heter Osby   I nästa inlägg kommer jag berätta om mitt liv å hur allt varit  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards