Direktlänk till inlägg 18 december 2019

Hoppa av skolan

Av My Dössing - 18 december 2019 11:44

Jag tog som sagt beslutet att hoppa av skolan. Var inskriven på af. Men tog en tid hemma. Här fick jag höra att jag kommer bli en soffpotatis. Men för att visa alla att dom hade fel tvingar jag af till att ge mig en praktik. Fast dom tillsammans med mig bestämmt att min kropp behöver en paus och försöka återhämta sig. Men det fick fann inte chans till för jag blev arg å skulle vissa alla. Får praktik på en förskola mitt knä hoppar urled hela tiden men det är bara inbillning. Sen börjar jag en lärlingsutbildning gör är vissa alla att jag kan. Men nu börjar pratet om en stor op av mitt knä och jag orkar ej kämpa. dagligen höra hur dålig man är man inbillar sig osv. Även min tarm får en kraftig inflammation men detta är inbillning. Läraren på min distans utbildning börjar mobbas även så min praktik handläggare. Jag skiter i allt å tar beslut att det får vara så alla får vinna jag är lat. Jag går min första lägenhet då jag flyttar hemifrån och sköter mitt egna. Jag fortsätter avlösa den ena sjukdomen efter den andra. Här bär jag börjar gå hemma och släpper all press får jag frågan fruktasvärd värk i kroppen. Efter 1 år hittar jag äntligen en 2a istället. Jag flyttar asar alla min möbler själv. Blir sämre och sämre med min värk får blåmärken för ingenting. Bokar tid till en läkare som lyssnar på min historia går tillbaka och läser journalen och säger My du har en sjukdom som heter EDS det är en bindvävnadsjukdom och den ger alla dom.problem du har men ingen läkare har pausat ihop 1 plus 1 innan. Men eftersom mina kärl är sjuka måste ett gentest tas och jag har vakulär EDS. Jag fortsätter va sjuk har värk mina leder hoppar hela tiden. Tillslut lyssnar jag och skaddar rullstol som jag mer eller mindre sitter i hela tiden. Får även en permobil som jag har bär jag ska ut och handla osv. Nu har jag även fått fibromylagi,hypeteros,ibs, och massa andra. Äter 20 tabletter på motgonen sen en massa under dagen. Nu har jag fått svimmningar som dom ska utreda. Jag har en kraftig pågående blödning. Fick operera gallan för 1 år sen på grund av stenar å en kraftig inflammation.

Nu är jag sjukskriven,bor i en anpassad lägenhet med hjälpmedel. Kämpar varje dag med värk. 

 

Detta är historian om mitt liv och hur allt tog en vändning från den friska lilla bebis folk sa att jag var. Som jag inte var hade vara.en läkare lagt ihop saker tidigare å lyssnat hade jag kanske sluppit lite av allt helvetet 

Jag kommer fortsätta uppdatera hur livet är att leva med alla dessa sjukdomarna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av My Dössing - 18 december 2019 11:44

Jag tog som sagt beslutet att hoppa av skolan. Var inskriven på af. Men tog en tid hemma. Här fick jag höra att jag kommer bli en soffpotatis. Men för att visa alla att dom hade fel tvingar jag af till att ge mig en praktik. Fast dom tillsammans med ...

Av My Dössing - 18 december 2019 11:29

Tiden är kommen då det är dags är börja ansöka gymnasium..Med tanke på min Aspberger diagnos blir det bestämt att jag ska ha en resusrpedagog med mig som stöttning in i klassen och till matsalen att äta. Dagen kommer och jag börjar gymnasiet. Men tro...

Av My Dössing - 18 december 2019 11:11

Åren gick jag fortsatt vara den där tjejen som skaffade mig,ramlade å som var sjuk ofta. Tillslut började man få höra att man inbillade sig. När jag var runt 10 så en dag i skolan var vi ute å lekte och jag ramlade  pinsamt som allt bar inden åkdern ...

Av My Dössing - 18 december 2019 10:41

1 november 1895 föddes en vad man då trodde fullt frisk liten flicka. Allt började väl bra förutom att jag var extremt mottaglig mot förkylningar å infektioner men det var inget någon brydde sig om. När jag sedan blev ca 1 år slutade jag växa å att g...

Av My Dössing - 18 december 2019 10:38

Hejsan ! Jag heter My Dössing är 24år Bor i en egen lägenhet i en liten by dom heter Osby   I nästa inlägg kommer jag berätta om mitt liv å hur allt varit  ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards